Firmamıza gönderdiğiniz cihazların tamiri ekonomik fiyata, itina ile kısa sürede tamir edilip, ücretsiz bakımı yapılır. Türkiye’nin her yerine kargo aracılığıyla cihazlarınız gönderilir.
  Her Türlü Kamera ve Dijital Fotoğraf Makinesi Tamiri - 2. El Alım Satım - Cep Telefonu ve Laptop Tamiri | Dijital Fotoğraf Makinesi Yedek Parça Satışı
Ana Sayfa | Hakkımızda | Teknik Servis | Arıza Takibi | Bilgi Bankası | İletişim
Ürün Grupları
KAMERALAR
FOTOGRAF MAKINELERI
BASKI MAKINELERI
YEDEK PARÇALAR
LAPTOP
PILLER
2.el Dijital Fotograf Makinesi
LCD
sony mc2500 tamir
TAMIR LISTESI
tablet
kamera
Test "/>sss
DRON
BILGISAYAR
kazma elektronik tamiri
canon 80D
pil
pil
En Çok Gezilen Ürünler
 1
 iphone 6 dokunmatik ekran
 ipad air mini 3
 ipad air 2 dokunmatik ekran
 touch screen
 galaxy tab 2 new
 samsung galaxy screen
 Galaxy
 Galaxy tap
 ribon cable
 galaxy tab 2
 Flex ipad mini 2
 Codegen dr3am
 Digital kamera Ekran
 Flex FE170
 ekran Home Tech
 Ekran unarmed
 Audio battery charger
 FOCUS LENS MOTOR
 High-level
 Everepad ekran
 Ekran
 samsong tablet Ekran
 LCD SONY T200
 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
 SAMSUNG S760 EKRAN LCD
 Canon A410/420/430//460/470 FLEX
 Samsung S760 S860 ES10 ES15 E55 LENS
 Call us
 Sony NXCAM
 alpha
 alpha
 Ekran polypad
 SX425
 hd1000
 fotograf makinesi tamiri
 Flex FE170 FE210 FE220 FE230 FE280 FE320 FE360 X760 X890
 AGAC90
 Panasonic Video camera
 Sony XDcam
 Sony NEX-FS100
 Canon RL02F
 test
 Sony PMW 200
 nikon 50x25 lens focus
 Digital kamera SY355
 Sony Sybershot
 Sony DSC-W150
 iPhone 4
 Sony Perfetional Video camera
 Nikon M3000 Lens
 1100D
 Bayonet ring
 battery model np fv sony 50
 asus tablet ekran
 HomeTech tablet
 sony hanoycam
 sony frim rate 3D
 Canon lens
Haber & Duyuru
8/12/2010
- Sitemiz Güncellenmektedir
10/27/2010
- YEDEK PARÇA SATISIMIZ BASLAMISTIR
12/30/2014
- Toptan iyi bir fiyat

BİLGİ BANKASI

BEYAZ DENGESI

Ister dijital ister analog olsun, bir fotograf makinesinden beklenen seylerin basinda çekilen resimlerin "kaliteli" olmasi gelir. Bu kalite kavrami gerçekte bir tek seyi ifade eder: Resim, o sahnenin çiplak gözle görülen aslina mümkün oldugunca yakin olmalidir. Buradan kolayca anlasildigi gibi bir fotograf, aslinda gerçegin "yeniden üretilmesi" (reprodüksiyonu) demektir. Bu yeniden üretilme olayinin basarisi birkaç bilesene baglidir: Resmin keskinligi, isik dengesi ve renk dengesi.

Resim renklerden ibarettir. Renkler ise aslinda "isik" sayesinde varolur. Farkli isik türleri altinda renkler de degisiklik gösterir. Iste bir fotograf makinesi tüm isik kosullarinda gerçege en yakin renkleri vermelidir. Gerçege en yakin renkleri üretmek için de makine Beyaz dengesi adi verilen bir sistem kullanir. Dijital bir fotograf makinesinde beyaz dengesi son derece önemlidir. Çünkü tüm diger renkler (24-bit veya 30-bit renk derinligi, 16 milyon küsur renk) beyaz renk baz alinarak "hesaplanir".

Burada beyazin seçilmesi elbette tesadüf degildir. Renk bilimi açisinda kisaca ifade etmek gerekirse: Beyaz, diger tüm renklerin esit dalga boyunda bilesimiyle olusan renktir. Yani beyaz, diger tüm renkleri içerir. Beyazin tam zitti olan siyah ise, hiç bir rengin varolmadigi durumdur. Yani siyah, aslinda bir renk degil, renksizlik durumudur.

Dijital bir makinenin renk sistemi basit bir ifadeyle su sekilde çalisir: Otomatik beyaz dengesi adi verilen sistemle, makine beyazin nasil bir beyaz oldugunu ölçer, daha sonra da diger renkleri bu beyaza göreceli olarak "hesaplar". Standart olarak, beyaz dengesi için tüm dijital makineler " Otomatik Beyaz Ayari " adi verilen bir algoritmayla çalisirlar. Bu sistemde makine, görüntüyü birçok parçaya böler ve renk kaynagini tesbit eder. Daha sonra renk kaynagina göre renk tonlarini ayarlar. Bu ayarlama için, makine fabrikasyon asamasinda yüklenmis olan renk bilgilerini kullanir. Her üretici firmanin kullandigi algoritma ve renk bilgileri farklidir.

Örnek verelim: Makine isik kaynaginin günes isigi oldugunu anladiginda, gördügü renkleri içinde yüklü bulunan "günes isigi renk bilgisi" ile karsilastirir. Bu arada isik yogunlugunu da hesaplar. Tüm renkleri bu parametreleri birlestirerek bir dengeye oturtur. Çogu durumda bu otomatik ölçüm sistemi son derece dogru çalisir. Ancak bazi durumlarda bu sistem yanilabilir. Renkler olmasi gerekenden daha farkli tonlarda görünür.

Resmin JPEG veya TIFF formatinda kaydedildigi durumlarda renk tonlarindaki bu kaymalari düzeltmek çok zordur. Bazi makinelerde bulunan RAW formatinin avantajlarindan biri bu noktada açiga çikar. RAW formatinda kaydedilen bir resimdeki renk kaymalarini -genellikle makineyle verilen bir programla- düzeltmek oldukça kolaydir. Bu resim gerekli düzeltmeler yapildiktan sonra daha yaygin bir formata (örnegin JPEG'e) çevrilebilir. Öte yandan, makinede JPEG formatinda kaydedilen bir resimdeki bazi renk bilgileri kayboldugu için (çünkü makinelerdeki JPEG kayipli bir formattir) beyaz dengesinden kaynaklanan renk problemlerinin üstesinden gelmek mümkün olmayabilir.

JPEG formatinda renk bilgilerinin neden kayboldugunu kisaca ifade edelim: JPEG formati, dosya boyutunu küçültmek için kayipli bir sikistirma algoritmasi kullanir. Bu sikistirma sirasinda "gereksiz" bazi renkler silinerek veya en yakin renge kaydirilarak resimdeki renk sayisi azaltilir. Böylelikle resmin dosya boyutu küçülmüs olur. Ancak bu kaybolan renk bilgilerini geri getirmek elbette mümkün degildir.

Beyaz isik, yukarida da bahsettigimiz gibi diger tüm renklerin bilesiminden olusur. Ancak ister dogal ister yapay bir kaynaktan gelmis olsun, beyaz isigin tonu degisebilir. Basit bir örnek vermek gerekirse, sabah vaktindeki günes isiginin beyaz tonu ile ögle vaktindeki günes isiginin beyaz tonundan daha kirmizimsidir. Ayni sekilde, floresan bir lambadan gelen isik, seffaf ampul isigindan daha yesildir.


Bu resmin beyaz dengesi dogrudur, yani renkleri dogru bir sekilde yansitmaktadir.
Bu nedenle bu resmi diger resimlere kiyas noktasi olarak kullaniyoruz.

Asagidaki resimlerde farkli isik kaynaklari altinda ayni kompozisyonun nasil renk degistirdigini görebiliriz. Buradaki örnek resimlerin tümü Otomatik Beyaz Dengesi modunda çekilmistir. Her çekim için farkli isik kaynaklari kullanilmistir.


Otomatik Beyaz Dengesi, Sari Isik, 100 Watt Seffaf Ampul



Otomatik Beyaz Dengesi, Floresan Masa Lambasi, 13 Watt U-seklinde Ampul



Otomatik Beyaz Dengesi, Beyaz Floresan, 12 Watt Tüp Ampul


Yukaridaki resimlerde görüldügü gibi, otomatik beyaz dengesi her zaman istenen sonuçlari veremez. Bu örnek kompozisyonda, beyaz floresan altindaki çekimler gerçekte olmasi gerekene en yakin sonucu veriyor.
FARKLI ISIK KAYNAKLARINDA ÖNAYARLI BEYAZ DENGESI MODLARINI KULLANMAK

Asagidaki resimlerde de ayni kompozisyon otomatik beyaz ayari yerine, her makinede bulunan önayarli beyaz modlari kullanilarak çekilmistir.

Makinelerdeki bu önayarli beyaz dengesi modlari genellikle istenen sonuçlari verir. Teknik olarak kisaca açiklarsak: Bu modlarda makine beyazi (yani aslinda tüm renkleri, çünkü beyaz tüm renklerin bilesimidir) hangi isik kaynagi altinda çektigini bilir, buna programlanmistir. Belli bir modda makine, renkleri "hangi tonda görmesi gerektigini" bilir.


Önayarli Beyaz Dengesi Modu: Sari Isik, 100 Watt Seffa Ampul


Üstteki resimde görüldügü gibi, standart 100 Watt seffaf ampul altinda makinenin beyaz dengesini "Sari Isik" (Incandescent veya Tungsten) önayar moduna getirdigimiz zaman aldigimiz sonuç gerçek renkleri veriyor.

Ancak seffaf ampul altinda çekimler böyleyken, floresan masa lambasi altinda yapilan çekimler daha hassas ayarlama gerektirir. Çünkü floresan isik altinda renkler daha fazla kayma gösterecektir. Genellikle makinelerde 3 farkli floresan beyaz önayar modu bulunur. Bunlar Floresan Sari Isik, Sican Beyaz Isik ve Soguk Beyaz Isik modlaridir. Asagidaki resimlerde sözkonusu bu modlarda yapilan çekimler görülmektedir.


Önayarli Beyaz Dengesi Modu: Floresan Sari Isik, Isik Kaynagi: Floresan Masa Lambasi



Önayarli Beyaz Dengesi Modu: Floresan Sicak Beyaz Isik, Isik Kaynagi: Floresan Masa Lambasi



Önayarli Beyaz Dengesi Modu: Floresan Soguk Beyaz Isik, Isik Kaynagi: Floresan Masa Lambasi


Görüldügü gibi bu modlarin hiçbirisi istenen sonucu veremiyor. Floresan Masa Lambasinin renk sicakliginin seffaf ampule yakin olmasi gerektigini düsünerek ayni çekimi "Sari Isik" (Incandescent/Tungsten) modunu kullanarak yapalim:


Önayarli Beyaz Dengesi Modu: Sari Isik, Isik Kaynagi: Floresan Masa Lambasi
(Bu resim makalenin en altinda manuel beyaz ayariyla tekrar çekilmistir.)


Diger sari floresan isik modlarina göre bu çekim çok daha basarili olmakla birlikte, gene olmasi gerekenden uzak. Resimdeki sarimsi hava hemen hissediliyor. Eger makinenin manuel beyaz dengesi ayari varsa, sari floresan isik altinda bu modu kullanmak daha etkin sonuç verecektir.


Önayarli Beyaz Dengesi Modu: Soguk Beyaz Floresan, Isik Kaynagi: Beyaz Floresan Lamba


Görüldügü gibi, soguk beyaz floresan isik kaynagi altinda "Soguk Beyaz Floresan" önayar modunda yapilan çekim gerçek renkleri verebiliyor.
DISARIDAKI ÇEKIMLERDE RENK DENGESINI SAGLAMAK

Dis mekân çekimleri, dogal ve parlak isik sagladigi için her zaman avantajlidir. Ancak burada da problem, gün içindeki farkli zamanlarda günes isiginin farkli tonlara bürünmesidir. Ayrica hava sartlarina bagli olarak (bulut, yagmur vs.) dis mekânin renk yogunlugu ve tonlari sürekli olarak degisir.

Genellikle makinelerdeki Otomatik Beyaz Dengesi dis mekân çekimlerinde oldukça tatminkâr sonuçlar verir.


Beyaz Dengesi Modu: Otomatik, Isik Kaynagi: Günisigi Beyaz Dengesi Modu: "Daylight", Isik Kaynagi: Günisigi


Bu resimlerde görüldügü gibi, makinenin "Auto" modunda yapilan çekimler "Sun/Daylight" modundaki çekimlere oldukça yakindir. "Sun/Daylight" modunu günes tam tepede iken kullanmak daha avantajli olabilir.

"Cloudy" modu hava bulutlu oldugunda kullanilmalidir. Bulutlar altinda dis mekân çekimleri mavi tona yakin sonuçlar verir. Bu modun kullanimi renkleri gerçegine oldukça yaklastirir.
DISARIDAKI ÇEKIMLERDE RENK DENGESINI SAGLAMAK

Bazi durumlar vardir ki, ne otomatik beyaz ayari ne de önayarli beyaz modlari istenen sonucu veremeyebilir. Böylesi durumlar için pek çok dijital makinede manuel beyaz ayari seçenegi bulunur.

Manuel beyaz ayarinda makine, beyaz bir yüzeye (örnegin beyaz bir sayfa kâgida) dogru tutulur ve beyaz dengesi ayarlanir (set edilir). Makine bu mod devredeyken, kendisine gösterilen bu beyazi referans alarak çekim yapar.

Asagidaki örnekte manuel beyaz ayari kullanilarak yukarida bir türlü dogru renklerle çekilemeyen sari floresan isik altinda yapilan çekim tekrarlanmistir. Sagdaki resmin manuel beyaz ayari, makineye resmin arkaplanindaki beyaz yüzey referans noktasi verilerek yapilmistir. Görüldügü gibi manuel olarak ayarlanan beyaz dengesi tam dogru renklerin üretilmesini saglamistir.


Önayarli Beyaz Dengesi Modu: Sari Isik,
Isik Kaynagi: Floresan Masa Lambasi

Manuel Beyaz Dengesi Modu,
Isik Kaynagi: Floresan Masa Lambasi
İkinci El Ürünler
 Fuji NP 60
Verdiğimiz Hİzmetler
Kamera Pili
Kamera Aksesuarları
Kamera Tamiri
Fotoğraf Makinesi Tamiri
Profesyonel Fotoğraf Makinesi
Kamera Işıkları
Profesyonel Kamera Tamiri
Cep Telefonu Tamiri
Laptop Tamiri
Bilgisayar Tamiri
İkinci El Alım Satım
Dijital fotoğraf makinesi yedek parçaları
Dijital fotoğraf makinesi CCD
Dijital fotoğraf makinesi LCD
Dijital fotoğraf makinesi Flex
Dijital fotoğraf makinesi Lens
Dijital fotoğraf makinesi tamiri
Sony yedek parça
Canon yedek parça
Nikon yedek parça
Samsung yedek parça
Ana Sayfa | Hakkımızda | İletişim

Hamidiye Caddesi Doğubank İş Hanı Kat:4 No:419 Sirkeci / İSTANBUL
MOB: 0090 535 211 48 00
T E L: 0090 212 512 00 09
E-mail: oskar-kamera@hotmail.com
Facebook:
Oskar Kamera Original page

copyright © 2015 by oskar kamera all reserved