|
|
|
OBJEKTIF NASIL ÇALISIR? Size garip gelebilir ancak resim çekmek için aslinda bir objektife gerek yoktur. Bir ayakkabi kutusunun tam ortasina küçük bir delik açin. Bu ilkel alet bir resme odaklanip film üzerine kaydedebilir. Fotograf üretmek için, kutuya karanlik bir ortamda isiga duyarli bir film veya kagit konulur. Delikli karton opak bir teyp ile kaplanir. Bu teyp, deligi açmak için (diyafram gibi) biraz geri çekilirse (deklansör gibi) pozlama baslar, delik tamamen açilinca pozlama sona erer. Pozlanmis film veya kagit karanlik bir odada çikarilir ve görüntü elde edilmis olur. | Delikli bir kartondan yapilan "kamera"da, objeden yansiyan isik delikten geçer ve film üzerinde basasagi bir sekilde görüntü olusur. | Isik farkli ortamlardan geçerken farkli görünümler sunar. Bunun en bilinen örnegi, resimdeki gibi hem su içinde hem de su disinda olan nesnelerde olusan ilginç görünümdür. Gerçekte elbette kasik bükülmüs degildir. Olay sudur: Kasiktan yansiyan isik, daha çok yogun olan sudan daha az yogun olan havaya geçtiginde bükülür. Yani aslinda bükülen sey nesnelerin kendisi degil onlardan yansiyan isiktir.
Iste bu isigin kirilmasi durumu, isik havadan cama geçtiginde de olusur. Eger cam uygun bir sekilde egimlendirilmis ise, tipki sizin makinenizde oldugu gibi, isigi öyle bir sekilde büker ki objektifin önündeki nesneye odaklanir. | Ortamlar arasindaki yogunluk farki isigin kirilmasina neden olur. | Bir objektifin odak uzakligi, objektifin optik merkez noktasi ile nesneye odaklandigi nokta arasindaki uzakliktir. Bunun da çok bilinen bir örnegi vardir: Bir gözlük camini günes isigi altinda bir kagit üzerine tutarsaniz günes isigi camin yardimiyla kagit üzerine düser. Camin kagida olan uzakligini ayarlayin. Öyle bir nokta vardir ki, günes isigi kagit üzerine tam olarak odaklanir. O noktada kagit tutusur. Iste elinizdeki cami objektif olarak düsünün. Kagidin ates aldigi anda cam ile kagit arasindaki mesafe objektifin odak uzakligidir.
Objektifin odak uzakligi fiziksel bir özelliktir, bu nedenle mutlak bir degerdir. Bununla birlikte, objektif bir makinede genis-açi objektif olabilir bir digerinde telefoto objektif. Bunun nedeni, "genis-açi" veya "normal" gibi ifadelerin film veya sensörün boyutuna bagli olmasidir. Film veya sensör boyutu küçüldükçe, belli bir odak uzakligi daha fazla büyütme etkisi gösterir. Dijital makinelerde çok farkli ölçülerde sensörler kullanilir. Bu nedenle, farkli makinelerde ayni görüntü boyutunu vermesi için farkli odak uzakliklari kullanmak gerekir. Bunun neden oldugu karisikligi gidermek için, firmalar ürettikleri makinelerin 35mm makinelere kiyasla odak uzakligi degerlerini verirler. | En büyük dikdörtgen 35 mm filmi göstermektedir. Sol üst kösedeki dikdörtgenler ise farkli sensör büyüklüklerini temsil etmektedir. Görüldügü gibi sensörler 35mm filmin boyutuna kiyasla oldukça küçüktürler. | |
|
|
|
Verdiğimiz Hİzmetler |
Kamera Pili
Kamera Aksesuarları
Kamera Tamiri
Fotoğraf Makinesi Tamiri
Profesyonel Fotoğraf Makinesi
Kamera Işıkları
Profesyonel Kamera Tamiri
Cep Telefonu Tamiri
Laptop Tamiri
Bilgisayar Tamiri
İkinci El Alım Satım
Dijital fotoğraf makinesi yedek parçaları
Dijital fotoğraf makinesi CCD
Dijital fotoğraf makinesi LCD
Dijital fotoğraf makinesi Flex
Dijital fotoğraf makinesi Lens
Dijital fotoğraf makinesi tamiri
Sony yedek parça
Canon yedek parça
Nikon yedek parça
Samsung yedek parça
|
|
|