Isik, çektiginiz sahnelerde üzerinde oynayabileceginiz / kontrol edebileceginiz / degistirebileceginiz elemanlardan biridir. Isigi yaratici bir sekilde kullanabilmek için makinenizin otomatik pozlama sistemini devre disi birakip manuel ayarlar yapmalisiniz.
Alisilmadik bir renk dengesi saglamak için görüntü isleme programi kullanilabilecegi gibi resmi çekerken isigi kulanmanin avantajini da saglayabilirsiniz. Resmi önce olagan bir sekilde (konumda) çekin sonra da farkli konumlar deneyerek farklari görün. |
Isigin isinlari, bu resimde oldugu gibi koyu bir arkaplan üzerinde kolaylikla görünür hale gelir. Isinlar sanki bulutlarin arasindaki bir delikten dökülüyor gibidir. |
Gündogumu ve günbatimini fotograflarken, günesin asil vurgulanan obje olmasina gerek yoktur. Yandaki resimde, ön taraftaki botta ayaga kalkmis ve ellerini kaldirmis sampiyon yarisçi dikkati daha fazla çekmektedir. |
Çok temel ancak kolayca unutulan sey sudur: Biz aslinda isigin resmini çekeriz. Çogu durumda, isigi biz olusturmayiz, sadece varolan isigi kullaniriz. Çektigimiz resme karakteristigini veren sey isiktir. Baska herhangi bir isik kaynagiyla yandaki resim bu kadar dramatik olabilir miydi? |
Koyu bir arkaplan üzerinde ve arkadan aydinlanmis bir portrede bu resimdeki kizin saçlarinda oldugu gibi isik hâlesi olusur. |
Safaktan hemen önce günese karsi yapilan çekimler yumusak renkler verir. |
Günisigindaki çekimlerin böylesi turuncu bir kubbe altinda yapilmasi tüm renklerin turuncu tonda çikmasina neden olur. |
Sabahin ilk isiklarindaki çekimler, resme yumusak renkler ve dingin bir anlatim kazandirir. |