Günisiginda yapilan çekimler elbette çok zengin isik imkânlari sunar. Ancak günesin batisi, çekilecek baska resim kalmadigi anlamina gelmez. Baska isik kaynaklari (cadde isiklari, otomobil isiklari, neon isiklar veya ates) veya parlak bir sekilde aydinlatilan binalar/caddeler resim içinde önemli ölçüde baskin olurlar. Çünkü arkaplan koyudur ve bu isikli alanlar normalden daha fazla belirgindir.
Gece çekimlerinde üçayak (tripod) kullanmak uzun süreli pozlamalarda makineyi sabitlemek açisindan önemlidir. |
Bu resimde Paris Opera Binasi'nin dis cephesi geceleyin sadece bir spot isigiyla birlikte çekilmistir. Eger bu resim günün baska bir saatinde çekilmis olsaydi fotograf bambaska bir kimlige bürünecekti. |
Havaifisek gösterileri gerçekten resim çekmek için güzel bir fon olusturular. Ancak resimlerini çekmek zordur ve defalarca denemek gerekebilir. Iste böylesi durumlarda dijital bir makineye sahip olmak çok büyük avantajdir. Çektiginiz resimleri hemen görebilirsiniz.
Makinenizi manuel moda getirin ve diyafram araligini f/2.8 ve deklansör hizini 1/30 sn olarak ayarlayin. |
Mumisigi, aydinlattigi nesnelere son derece sicak bir isik halesi yayar. |
Gece çekimi pararken eger sahnenin çogu aydinlik ise otomatik pozlama ayarini kullanin. Aksi halde poz telafisini azaltin. Böylelikle aydinlik bölgelerin asiri pozlanmamasini saglarsiniz. |
Bu sehir resmi, günbatimindan hemen önce bir uçaktan çekildi. Sadece birkaç dakika sonra isik epeyce azalacak ve ancak pozlama süresini uzun tutarak resim çekmek mümkün olabilecektir. |
Bu resimde güzel bir yelkenli projektör isigiyla aydinlatilmis. |
Safak vakti ve alacakaranlikta isik miktari, gökyüzü ile yeryüzü arasindaki renk tonlarinin birbirine çok yakin olmasini saglayacak düzeydedir. |